Як ІТ-студії змінили підхід до навчання в Україні: результати опитування

Як ІТ-студії змінили підхід до навчання в Україні: результати опитування

У 2023 році в Україні у школах офіційно запустили проєкт «Оновлена інформатика  — IT-студії».  До нього залучили провідних ІТ-спеціалістів, щоб діти розвивали якісні цифрові навички вже з першого класу, а потім ставали програмістами, розробниками, тестувальниками тощо та конкурували на світовому ринку праці.

Протягом навчального року у школярів було понад 500 інтерактивних вправ та 320 занять. Міністерство освіти і науки України спільно з партнерами у рамках проєкту EU4DigitalUA провели дослідження за підсумками навчального року, щоб зʼясувати, як вдалось  допомогти вчителям модернізувати викладання інформатики та адаптувати освітній процес до сучасних потреб учнів.

В опитуванні взяли участь 1210 вчителів, а також 1195 батьків, які відповідали на частку запитань разом з дітьми.

«ІТ-студії — це переосмислений підхід до викладання інформатики через цифрові освітні матеріали для учнів та вчителів, з фокусом на практику та застосування навичок у реальних ситуаціях. Понад 30% навчальних закладів країни вже використовують ІТ-студії під час навчального процесу. Освітні матеріали оновленої інформатики змінюють уявлення про сучасне навчання, та закладають фундамент для майбутнього, де технології стають рушійною силою розвитку держави», — зазначила Валерія Іонан, заступниця Міністра цифрової трансформації України з питань євроінтеграції.

За результатами дослідження, 86,7% опитаних учителів активно інтегрують платформу у навчання, перетворюючи її на додатковий ресурс. Водночас 13,3% учителів успішно застосовують IT-студії на кожному уроці як основний інструмент навчання. Крім того, 24,4% учителів використовують платформу для поглибленого навчання, що дозволяє учням отримувати більш розширені знання у межах шкільної програми.

IT-студії виявилися гнучким інструментом, здатним адаптуватися до різних освітніх програм. Так, понад 72% учителів розглядають платформу як вдалий допоміжний ресурс до підручників. Близько 70% використовують її для організації самостійної роботи учнів та індивідуальних занять. Це особливо важливо у контексті сучасної освіти, де персоналізований підхід набуває все більшого значення.

Освітні ресурси оновленої інформатики інтуїтивно зрозумілі та зручні для учнів та вчителів. Про це говорять і цифри, адже 92,8% респондентів високо оцінили навігацію платформи. Середній бал задоволеності навігацією склав 4,16 з 5 можливих.

У планах регулярне вдосконалення функціоналу платформи. Більше ніж половина респондентів (56%) висловили бажання бачити розширені можливості IT-студій, у тому числі й симулятори, віртуальні лабораторії та ігрові середовища. Майже третина (30%) запропонували інтеграцію зовнішніх ресурсів та автоперевірку коду, що допоможе зробити процес навчання ще більш ефективним. А 20% опитаних відзначили необхідність створення динамічної карти прогресу учнів.

Якщо ви — батьки та хочете дізнатися, чи ваша школа вже використовує платформу «Оновлена інформатика — IT-студії», зверніться до вчителя інформатики.

Якщо ви — вчитель, скористайтеся шансом стати частиною освітньої інновації. Долучіться до платформи на it-osvita.diia.gov.ua і відкрийте нові можливості для своїх учнів.

Одне рішення може змінити майбутнє освіти. Станьте рушієм змін, допоможіть дітям адаптуватися до вимог цифрової епохи та зробіть навчання захопливішим і ефективнішим.

Більше інформації про IT-студії, відгуки вчителів про можливості на платформі дізнавайтеся у гайді “Як здобути сучасну IT-освіту на уроках інформатики” на Дія.Освіта.

Гайд доступний за посиланням https://osvita.diia.gov.ua/guides/modernizing-computer-science-education-with-it-studios

Проєкт реалізується з ініціативи Міністерства цифрової трансформації України та Міністерства освіти і науки України в межах програми EU4DigitalUA, що фінансується Європейським Союзом та імплементується Міжнародним та ібероамериканським фондом адміністративної та державної політики (FIIAPP) в рамках другого компоненту «Інституційне зміцнення та розвиток потенціалу».

Пресслужба Черкаської ОДА